Karabük‘te tarımsal üretimi tehdit eden Kahverengi Kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yürüttüğü “Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi” kapsamında, çevre dostu yöntemlerle zararlının yayılımının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen çalışma kapsamında, Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü uzmanları ile il ve ilçe müdürlüklerinde görev yapan teknik personeller sahada incelemelerde bulundu.
DOĞAYA FAYDALI ARICIKLAR BIRAKILDI
Biyolojik mücadelede kullanılan ve kahverengi kokarcanın doğal düşmanı olarak bilinen Samuray Arıcıkları, belirlenen noktalarda doğaya salındı. Kimyasal mücadeleye alternatif olarak öne çıkan bu yöntem sayesinde hem çevrenin korunması hem de tarımsal üretimin sürdürülebilirliğinin sağlanması amaçlanıyor.
Çalışmalara Karabük İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder ile Şube Müdürü İsmail Özarslan da katıldı. Teknik ekipler, zararlının yoğun olarak görüldüğü bölgelerde saha kontrollerini sürdürdü.
ÇEVRE DOSTU MÜCADELE ÖN PLANDA
Uzmanlar, Kahverengi Kokarca ile mücadelede biyolojik yöntemlerin önemine dikkat çekerek, doğal dengeyi koruyan uygulamaların uzun vadede daha etkili sonuçlar verdiğini belirtiyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından ülke genelinde sürdürülen çalışmalarla, tarımsal üretimde verim kaybına neden olan zararlının kontrol altına alınması ve üreticilerin korunması hedefleniyor.
Çarpıtılmış haberlerle kandırılmayın, gerçek ve doğru haberleri KARABÜK SON DAKİKA ile takip edin!

